Hvorfor startede jeg ikke noget før???

Dette forum handler om danske baneløb. Hvorfor kører vi egentlig i Sverige? Hvordan laver man en anmeldelse? Hvad skal man have med, når man drager til race? Find selv på flere spørgsmål...
Besvar
Warnich
HMS 65-klassen A2
Geografisk sted: Brabrand

Hvorfor startede jeg ikke noget før???

Ulæst indlæg af Warnich » 19. mar 2010, 23:09

Det er ikke kun bilerne, der er historiske i historisk race.
Mange af os kørere er også lidt slidte i lakken og ikke udstyret med hverken ABS eller Xenonlys.

Mange af os er først begyndt på at køre race efter at børnene er flyttet hjemmefra.
Og de fleste af os har nok oplevet, at det har været svært at komme i gang med at køre race.
Der er tusinde underlige begreber at holde styr på.
Der er et hav af uoverskuelige regler.
Appendiks hvaffornoget?
Og hvad katten er en homo-et-eller-andet attest egentlig?

Mange kan nikke genkendende til sætningen: »hvorfor katten begyndte jeg ikke at køre race for mange år siden«?

Og svaret er tit: fordi jeg ikke vidste, hvor let det egentlig er.

Her er et forum, der gerne skulle kunne få flere med racerdrømme til at realisere drømmene noget før, end de ellers ville have gjort. Et forum, hvor du som ny kører kan få hjælp og assistance.

I dette forum kan du ikke stille dumme spørgsmål.
I dette forum vil du kunne få svar og gode råd af flere hundrede mororsportsinteresserede og historiske kørere, der selv har prøvet hvad det vil sige at starte i motorsport uden at have fattet en dyt af, hvad der foregår.

Spørg løs!
Om teknik.
Om køredragter.
Om bure og sikkerhedsseler.
Om licensprøver.
Om hvadsomhelst.

Du skal nok få svar - det lover vi :)

Hvis du vil se en oversigt over alle indlæg i dette forum om at køre løb i den danske serie, så klik her: http://hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&f ... forum&f=33
Carsten Warnich

1965 Mini #131

DenNye

Bilsporten?

Ulæst indlæg af DenNye » 23. dec 2011, 12:05

Hejsa, jeg er en knægt på 19 år som utrolig gerne vil ind i bilsporten.. Helst noget asfaltsløb(DTC eller lign.) senere hen. Men hvad ville være bedst som springbræt og for ikke at sige billig(st)? Youngtimer og Klubrally ved jeg ikke er særlig dyrt, men hvad ville du/I fortrække eller råde? :-)

Mvh. Den nye.

Besvar