Rudskogen

Her finder du informationer og referater fra Baneløbs Gruppen.
Brugeravatar
MogensHøj

Rudskogen

Ulæst indlæg af MogensHøj » 2. jun 2020, 13:10

Vi ved ikke p.t. om det bliver muligt at afvikle en mesterskabsafdeling på Rudskogen i august. Vi håber selvfølgelig det kan lade sig gøre. Vi følger løbende op på det, men vi har ikke fået en bekræftelse fra arrangøren i Norge.

Ifølge hjemmesiden Racingnm.no køres der et løb på Rudskogen sidst i juni. Det er imidlertid kun kørere, der har opholdt sig i Norge i mindst 14 dage inden løbet, der kan deltage. Hvis denne restriktion også gælder for løbet i august, kan der ikke afvikles et dansk mesterskabsløb på Rudskogen. Der er heldigvis et par måneder til og betingelserne for at køre på Rudskogen, kan nå at ændre sig.

Da løbet på Sturup er aflyst for Youngtimerklassen og klassen historisk 71 0-1300 ccm, tager vi kontakt til klasserepræsentanterne for de to klasser for at aftale om klasserne kan afvikle mesterskabsløb på Rudskogen, hvis løbet køres.

Vi informerer så snart vi ved mere om kommende løb.

Med venlig hilsen
HMS/Banesportsgruppen.

Brugeravatar
MogensHøj

Re: Rudskogen

Ulæst indlæg af MogensHøj » 4. jun 2020, 23:53

Der er stillet spørgsmål ved om den omtalte regel

"Ingen kan ha vært i utlandet de siste 14 dager før løpet"

gælder for danske deltagere.

Jeg har bedt arrangørerne af løbet på Rudskogen om at svare på hvad der gælder.

Jeg vender tilbage når jeg modtager svar.

Med venlig hilsen
Mogens Høj

Brugeravatar
MogensHøj

Re: Rudskogen

Ulæst indlæg af MogensHøj » 5. jun 2020, 00:07

Glædelig nyhed!

Der var hurtig respons på spørgsmålet om muligheden for at køre på Rudskogen i august. Det tog 23 minutter.

Den norske arrangør af løbet på Rudskogen i august har bekræftet, at der kan afvikles et dansk mesterskabsløb på Rudskogen i august.

De norske regler for indrejse til Norge ændres d. 15. juni 2020. Det betyder, at der er mulighed for at danske kørere
kan deltage i norske løb bl.a. på Rudskogen i juni og august.

Med venlig hilsen
HMS/Banesportsgruppen

Brugeravatar
MogensHøj

Transport til Rudskogen

Ulæst indlæg af MogensHøj » 6. jun 2020, 13:54

Jeg har spurgt Udenrigsministeriet Borgerservice om muligheden for at køre til Norge gennem Sverige. Jeg har fået følgende svar:

"Det er efter den 15. juni tilladt at køre gennem Sverige til Norge som turist. Karantæneanbefalingerne er ligeledes bortfaldet pr. denne dato.

Mvh. Udenrigsministeriets borgerservice"

Jeg har for en sikkerheds skyld også stillet samme spørgsmål til Norges Ambassade i København. Jeg lægger svaret på hjemmesiden når jeg modtager det.

Mvh
Mogens Høj

Brugeravatar
MogensHøj

Re: Transport til Rudskogen

Ulæst indlæg af MogensHøj » 8. jun 2020, 14:41

Som nævnt har jeg også spurgt den norske ambassade i København, og det er en mere pessimistisk melding, der kommer derfra. Den Norske Ambassade skriver:

«Det er fortsatt uavklart fra norske myndigheter om personer som reiser fra Danmark til Norge efter d. 15. juni kan reise via Sverige og om man da må i karantene. Information og retningslinjer om transitt gjennom Sverige vil komme fra myndighetene innen 15. juni. Jeg vil anbefale deg å følge med på vår hjemmeside for oppdateringer om situasjonen. Vi kommer til å legge ut mer informasjon så fort vi ved det.
Hjemmesiden til ambassaden med artikkel om reiseinformasjon: https://www.norway.no/no/denmark/norge- ... formasjon/
Du kan også holde deg oppdatert om innreise til Norge for EU/EØS/borgere på Utlendingsdirektoratet (UDI) eller regjeringen:
https://www.udi.no/om-koronasituasjonen/eu-eos-borgere/
https://www.regjeringen.no/no/tema/Koro ... id2692388/
Hilsen Helena fra ambassaden Reiseinformasjon»

Vi kan jo håbe, at den norske regering bestemmer sig for at tillade transitkørsel igennem Sverige efter d. 15. juni

Med venlig hilsen
Mogens Høj

Besvar