Nyt fra HU

Alt vedr. HMS inkulsiv generel Information fra HMS bestyrelse, løbsledelse, teknisk kontrollant og klasserepræsentanter
Brugeravatar
MogensHøj
Indlæg: 365
Tilmeldt: 10. dec 2004, 00:42

Nyt fra HU

Ulæst indlæg af MogensHøj » 27. maj 2016, 13:48

Historisk Udvalg har offentligjort referat fra det seneste møde i udvalget.

https://app.box.com/s/mggssb2jlju7t9yx6znxggqjvp36p1sy (Åbnes i ny fane)

Historisk Motor Sport Danmark

Brugeravatar
graabæk
Indlæg: 301
Tilmeldt: 7. okt 2007, 14:26
Kontakt:

klasse inddeling

Ulæst indlæg af graabæk » 30. maj 2016, 11:53

Unskyld jeg er lidt træg i optrækket. Det er først lige gået op for mig at der er ny klasse inddeling i historiske klasser i hvert fald. Er klasserne så nu indelte som fia eller er de inddelt specielt til danish masters.Det er muligt det er et dumt spørgsmål men bær lige over med mig. mvh keld graabæk 28445420

HenrikC
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27. jan 2008, 11:19
Kontakt:

Re: Nyt fra HU

Ulæst indlæg af HenrikC » 30. maj 2016, 20:51

Hej Keld. Det er i det store og hele samme inddeling i klasser og divisioner som sidste år. De væsentligste ændringer er:

- I 65-klassen er der kommet en division 6 for GTP-biler, hvor også "letvægts" GTS'er hører til (Lotus Elan 26R og Marcos 1800)
- I den store 71-klasse er division 3 ændret til 1300 - 2000 ccm (maks 2 ventiler pr. cyl).
- 76-klassen og 81-klassen (periode H og I) er lagt sammen og inddelt i 4 divisioner
- 85-klassen for gr. A-biler kører for sig selv udenfor mesterskab, indtil der kommer nogle flere deltagere.
- Formelklasserne er uændrede

For detaljer se under fanen "Løb" og "Baneløb 2016".

Hilsen Henrik Carlsen

Brugeravatar
Olsenhenrik
Indlæg: 19
Tilmeldt: 20. maj 2011, 20:45
Geografisk sted: Solrød
Kontakt:

Re: Nyt fra HU

Ulæst indlæg af Olsenhenrik » 31. maj 2016, 07:32

Hej Henrik.

Tak for dit indlæg omkring de væsentligste ændringer, her i 2016:

Jeg kan ikke læse/finde detaljerne omkring denne ændring:

- I den store 71-klasse er division 3 ændret til 1300 - 2000 ccm (maks 2 ventiler pr. cyl).

Vil du venligst uddybe.?

Mvh. Tommy Olsen.

HenrikC
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27. jan 2008, 11:19
Kontakt:

Re: Nyt fra HU

Ulæst indlæg af HenrikC » 31. maj 2016, 13:34

Hej Tommy.

Det vil jeg meget gerne. Inden for rammerne af DASU Danish Masters er der i 2016 udskrevet to DASU Mesterskaber for 71-biler (periode G), nemlig lille 71-klasse for biler op til 1300 ccm, og stor 71-klasse for biler over 1300 ccm. Lille 71-klasse er ikke ændret i forhold til 2015. Stor 71-klasse var i 2015 inddelt i to divisioner, div. 3: 1301 - 1600 ccm og division 4: Over 1600 ccm. I 2016 er der fortsat to divisioner i stor 71-klasse, nemlig:

Div. 3: 1301 - 2000 ccm men kun standardvogne gr.2 (CT) med maksimalt 2 ventiler pr. cylinder
Div. 4: Over 2000 ccm gr. 2 (CT)
1301 - 2000 ccm gr. 2 (CT), mere end 2 ventiler pr. cylinder
Over 1300 gr. 4 (GTS)

I praksis betyder det, at hvis man vil køre i Ford Escort i division 3, skal det være en Escort Twin Cam (eller Mexico), mens Escort RS1600 (BDA) hører til i div. 4.

Man skal være opmærksom på, at der i 2016 kun er en mesterskabsserie, nemlig DASU Danish Masters (i 2015 var der udskrevet både et DASU Mesterskab og et HMS-klubmesterskab).

Hilsen Henrik Carlsen

Besvar