Jeg vil igang med at køre.. Men

Dette forum handler om danske baneløb. Hvorfor kører vi egentlig i Sverige? Hvordan laver man en anmeldelse? Hvad skal man have med, når man drager til race? Find selv på flere spørgsmål...
Besvar
Grevlund
Geografisk sted: Aalborg

Jeg vil igang med at køre.. Men

Ulæst indlæg af Grevlund » 7. jun 2012, 00:09

Kære HMS-brugere

Jeg er en fyr på 32, som vil til at igang med at køre noget andet motorsport.

Jeg er kort sagt træt af at køre ligeud, jeg har kørt 800hk supra, 500hk starlet osv osv. men det er som om det ikke er så sjovt at køre lige ud 402 meter, og så tilbage og prøve igen, jeg vil gerne ud hvor det ikke kun drejer sig om en start, og 2-3 gode gearskift, men hvor det kræver man kender sin bil ud til hver eneste lille skrue.

Jeg har en gang været til et PR Klubrally løb, i min beachbuggy, hvilket jeg syntes var fantastisk sjovt.

Problemet er, jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte, jeg kender overhovedet ingen som køre nogen former for motorsport, og kender ikke noget til nogen af de forskellige arter.

Lige pt. har jeg en Golf 2 Ombygget til Tdi 110, med 6trins benzin-gearkasse, synet og godkendt, dog med 160hk, - store bremser og gadeslicks.

Og er ved at bygge en Golf Ralley Vr6 Turbo 4wd.

Jeg ved ikke om der er noget af det der må bruges i de forskellige klasser, så man evt. kunne starte et sted med det man har, inden man begynder at bygge en ny bil.

Det jeg har kigget lidt på er Youngtimer, og Klubrally, jeg ved ikke hvad der ellers er af "begynder" bil-motorsport til fornuftige penge.

Transport frem og tilbage og andre praktiske ting er ikke noget problem.

Jeg er også helt sikker på i har fået sindsyg mange af denne slags spørgsmål, men håber ikke det er blevet for meget endnu. :wink:

Mvh. Per G

ricoj
Geografisk sted: viborg

Ulæst indlæg af ricoj » 7. jun 2012, 19:20

jeg kan da åbne ballet. har selv kørt klub rally og det er pisse sjovt. og den kan du gøre i din golf uden problemer.

med hensyn til youngtimer så går golfen ikke.

jeg skal selv til og køre hill climpe. blandanet fordi det er billiger en youngtimer. men bilen skal være fra 86 eller nedefter.

hvis jeg var dig vil jeg læse lidt på klubrally relemanget
hill climp høre også der ind under.

også læse lidt på youngtimer relemanget.

hvis jeg var dig vil jeg prøve klubrally så kan du også få en licens når du har kørt nogle klubrally kan du køre hill climpe.
men kun hvis din bil er ælder en 86.

mvh rico
har du mer du vil spørge så smid en pb så kan du evt få midt tlf nr så skal jeg fortælle alt hva jeg ved :)

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 7. jun 2012, 20:25

Jeg har sådan en her stående til salg (i Glostrup), det er den sorte i spidsen:

Billede

Den giver dig simpel teknik, og det er den hurtigste historiske biltype. Omgangstiderne ligger tæt på Super2000/gl. DTC. Samtidig er bilen nem at køre og ikke hysterisk mht. setup, så det er en god begynderbil hvor du har overskud til at arbejde med linjer og rytme.

Du kører mere eller mindre en hel sæson på et sæt dæk, og det er en hjælpsom klasse. Reservedelene er også billige. F.eks. er bremseskiverne fra en Golf Mk1.

Selvom den er billig, så er det en "rigtig" racerbil med gode køreegenskaber, justerbar bremsebalance og justerbar krængningsstabilisator (fra kabinen).Og du har en rigtig dogbox, så du ikke behøver bruge kobling.

Jeg har selv vundet mange løb i den, og vandt den samlede formelcup i 2009. I 2010 og 2011 har den været lejet ud i et par løb til 2 klassedebutanter, som begge vandt i den.

Der er ny tandrem og brandslukkeren er ny fra 2011. Det eneste der mangler for at køre er friske seler (de er udløbet) og så skal der nye bremseklodser på efter en løbsweekend eller to.

Se på www.cm-motorsport.dk - der er flere billeder og noget video. Og giv et ring på 40702588 hvis den kan interessere dig.

Velkommen til historisk. En rar form for motorsport :-)

Grevlund
Geografisk sted: Aalborg

Ulæst indlæg af Grevlund » 7. jun 2012, 23:18

Hej Claus, det ser rigtig sjovt ud det der, men til at starte med må jeg nok hellere prøve mig lidt frem før jeg går ud og investere alt for mange penge i noget specifikt. men tak for tilbudet

Rico -

Tak for svaret :) jeg var inde på DASU's hjemmeside og læse lidt om Klubrally, og jeg tror jeg starter der med min lille dieselhakker, og så tage den derfra med at få lavet mig en lille bil eller hvad jeg nu finder på.

Biler 1. gangs produceret frem til og med 31. december 1986, står der under hill Climb, Skal det forstås som bilmodellen, skal bare være lavet i 86, eller skal der fremgå af stelnummeret at den er produceret i 86 ?

Og liiige den her
Der skal et vilkårligt sted på dækket være minimum 60 cm mønsterkant pr. 10 cm trædeflade.
Det betyder vel kort sagt, ingen gladeslicks ?

Mange tak,
Mvh. Per G.

ricoj
Geografisk sted: viborg

Ulæst indlæg af ricoj » 8. jun 2012, 05:12

god ide med klubrally. ang dæk mener godt du kan køre på dem der heder 888 det gjorde jeg da den gang.

mvh

Besvar