Hjælp til at komme igang.

Spørgsmål og diskussion vedr. 1976-klassen
racerwannabee
Indlæg: 198
Tilmeldt: 9. maj 2005, 23:31
Geografisk sted: Roskilde

Hjælp til at komme igang.

Ulæst indlæg af racerwannabee » 16. jul 2005, 00:37

Halløj,

jeg har anskaffet em ford escort mk1, 2,0 som er tidligere rally-bil.
I min totale uvidenhed troede jeg at jeg med denne bil hørte til i 71-klassn, men en venlig sjæl i 71-kalssen fortalte mig at det er her jeg høre hjemme.

Der der nogle som kan skubbe mig lidt igang med hvad jeg skal gøre ved bilen for at komme igang, både med hensyn til selve bilen, men også med hensyn til licens, udstyr osv. (Er lidt overvældet af alle de regler og atester mv.)

Jeg vil også gerne hare råd om forden generelt, (hvad skal ændres i forhold til rally-setuppet osv.) så hvis du LIGE er en af dem som selv køre ford, ville det være et hit, med lidt faderlige råd.

Jeg er bosat i Roskilde, så hvis der er en tæt på, som måske kunne kigge på dyret en dag ved lejlighed?????????

mvh

Nikolaj.

(Hold da lige kæft hvor kan sådan en gammel bil køre stærkt!! :twisted: )

Gæst

Hjælp til at komme igang.

Ulæst indlæg af Gæst » 16. jul 2005, 01:32

Kære racerwannabee!

Det er dejligt at møde en begejstret (kommende-)kører.Jeg forstår ,du er ivrig efter at komme igang.!
Der er dog så mange generelle/indledende spørgsmål der er vigtige du tager stilling til , før du måske sender dit "nødråb" ud i æteren,at jeg vil anbefale dig at bruge sommeren på følgende:
Læs` under HMS INFO og OVERSIGT (til venstre på hjemmesiden):

-Om HMS
-Bliv medlem af HMS
-Hvordan kommer man igang
-HMS Klasserne
-HMSartikler

Så får du et bedre overblik over dit kommende projekt,kan bedre sortere i bunken af information ,kan bedre spørge specifikt og kan måske så også undgå at gøre tekniske fejl/fejlinvesteringer hvis du forinden får (nogenlunde) styr på diverse regler/homologeringer. Kig`bl. a. også under Historisk på DASU`s hjemmeside(www.dasu.dk).

Altså, bliv medlem / læs´al det du orker(det ER nødvendigt) / mød op til klub/garagemøder og trop op til sommerens sidste bane- og bakkeløb (se under Kalender),
så blir du sikkert inspireret OG rustet til at gå i krig med bilen i vintermånederne.

Held og lykke!
VH Liljan Conner

himosports
Indlæg: 467
Tilmeldt: 7. dec 2004, 20:44
Geografisk sted: Ørsted sj.

Ulæst indlæg af himosports » 16. jul 2005, 08:06

Hej nikolaj
Nå det blev alligevel ikke en mini! - men tillykke med escorten.
Du er nød til at skaffe dig en homologerings attest eller flere alt efter hvilken årgang du vil køre.
desværre er det sådan at de kunne downloades på DASU's hjemmeside indtil FIA nedlagde protest over at de lå ude på nettet til fri afbenyttelse.
En dårlig kopi af en homologerings attest koster hos DASU (FIA) 500-
Så prøv om ikke du kan få lov til at få en kopi af andre Escort kørere.
Og så må du igang med at læse reglementet, App.K og det nationale reglement, det er meget vigtigt -så du ikke får investeret i fx. dæk som ikke er tilladte. (der er varslet opstramninger på det nat. reglement i 06)
Hilsen
Peter :D
Peter Heuser - Nr. 12 - 1969 Austin cooper "S" 1293cc.. Email: [email protected] Tlf:38288719 Mob. 24417201

Per_Rasmussen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. dec 2004, 19:03
Geografisk sted: Engerødvej 9A - 3200 Helsinge
Kontakt:

Hej igen

Ulæst indlæg af Per_Rasmussen » 16. jul 2005, 11:56

Hej Igen

Jeg vil gerne hjælpe dig på vej.
Har meget info du kan bruge hvis det var noget

Per Rasmussen
Tlf nr. 22 28 11 64

Herluf
HMS 65-klassen A4
Indlæg: 443
Tilmeldt: 8. dec 2004, 20:17

Escort

Ulæst indlæg af Herluf » 16. jul 2005, 16:13

Hej racerwanabe

Hvis du gerne vil ud at køre i år for at prøve dine evner af er der da en oplagt mulighed at stille op i klubrace De næste 2 arrangementer er jo klubarrangementer hvor alle klasser er tilstede. Så får du både prøvet dine evt evner som kører af og finder nok lidt ud af hvordan opsætning mm skal ændres fra rallyopsætning til banerace. For i klubrace behøver du jo ikke at følge den historisk homologering , men kan jo løbende tilpasse bilen det reglement den evt skal køre under i fremtiden Det er noget nemmere at bygge om løbende som at lave det hele korrekt fra bunden af for efter hver løb vil du nok prøve lidt ændringer/forbedringer og så kan udgiften jo også trækkes over længere tid :wink:

Besvar