En rigtig lang og kedelig dækhistorie !

Spørgsmål og diskussion vedr. 1976-klassen
CarstenLaursen

En rigtig lang og kedelig dækhistorie !

Ulæst indlæg af CarstenLaursen » 12. maj 2005, 23:38

Efter et mislykket forsøg på at få leveret dæk fra Jan O har jeg skrevet nedenstående til ham og fået det efterfølgende svar. Jeg bringer korrespondancen her til orientering.

Kære Jan O.

Jeg bestilte i november sidste år 4 Dunlop radial slicks hos dig til min Porsche til historisk ?76 klassen (15? Radial (580mm) bredde 200 for og 225 bag). Det var standard dæk i standard størrelser. Jeg var i god tid, jeg ville være sikker på ikke at stå uden dæk når sæsonen startede. Jeg skulle bruge dem første gang til træning på KTI den 23. april.

Jeg ringede til dig lidt før påske for lige at høre hvor mine dæk var. Det undersøgte du og kunne melde at dem havde du ikke fået endnu, men de ville nok komme med en sending, som du ville få lige omkring påske. OK.

Jeg ringede til dig efter påske: Var de kommet ? Nej det var de ikke, men du ville checke op på leverancen. Svaret var så at leverancen skulle komme på fredag 1. april (!!!).

Mandag den 4. april: Jeg ringede. Mine dæk var ikke med. Du undersøgte. Svaret var: Dunlop havde slet ikke de dæk på lager og vidste ikke hvornår de producerede dem igen. Hvad så ? Det var nu blevet fredag den 8. april og du kunne melde at du kunne skaffe samme størrelse slicks, blot i diagonal-dæk (det var jo ikke dem jeg ville have, men hvad andre muligheder havde jeg ?) Hvis jeg meldte tilbage inden kl 15 ville du bestille dem samme dag, så kunne Dunlop sende dem mandag (den 11.) og vi kunne få dem nok onsdag eller torsdag (13. eller 14.). Det gjorde jeg så. Det kunne stadig lade sig gøre, jeg skulle jo blot være klar til den 23.

Jeg ringede onsdag den 13. om der var nyt. Du ville undersøge. Meldingen du kom tilbage med var trist. Mine dæk var ikke kommet fordi de endnu ikke var sendt fra Dunlop, men at de ville sende dem på mandag (den 18.) What ! Hvordan kunne det lade sig gøre. Jeg forstod ingenting. Jeg var gal. Jeg sagde at så må du jo sørge for at de blev sendt med det samme (onsdag den 13.) ellers kunne jeg jo ikke være sikker på at få dem til jeg skulle ud at køre. Du sagde at du kunne godt forstå at jeg var gal, men du kunne altså ikke få dem til at sende dem før mandag. Jeg var bange for slet ikke at få nogen dæk. Hvis de nu skulle blive sendt mandag fra England ville de måske komme onsdag eller torsdag til Middelfart og jeg skulle bruge dem senest fredag, som i øvrigt var helligdag. Du havde ingen forslag til hvad der kunne gøres for at jeg kunne være sikker på at få dækkene til tiden. Vi aftalte at du skulle ringe mandag, men jeg havde mistet troen på at de dæk kunne nå frem til tiden.

Jeg ringede til dem jeg kendte, som eventuelt kunne hjælpe, for at høre om der var andre muligheder eller dæk jeg kunne låne. Jeg fandt frem til en dækleverendør i Holland, som havde de radial-Dunlop dæk, som jeg oprindelig havde bestilt. Han kunne sende dem mandag direkte til Sjælland, og han havde ry for at gøre tingene som aftalt. Desværre ville det koste at ekstra dæk i forsendelse.

Jeg turde ikke løbe an på at du kunne få dækkene frem. Jeg bestilte dem i Holland. Jeg ringede til dig mandag formiddag for at afbestille dækkene. Jeg kunne hverken få fat i dig på din fastnet eller mobil. Jeg fik fat i din svigermor, som tog imod besked. Gad vide om du nogensinde havde ringet eller om de dæk nogensinde var kommet. Jeg har ikke hørt fra dig siden.

Mine dæk fra Holland kom tirsdag. Jeg satte dem på torsdag og kørte lørdag. Det kostede mig over 2.000 kr ekstra, og en masse besvær og irritation.

Jeg er meget skuffet over den behandling jeg har fået fra dig.

Hilsen Carsten Laursen

og Jan's svar:

Hej Carsten

Jeg erkender at der er sket nogle fejl fra min side som at ringe tilbage og der er sket nogle fejl fra dunlops side de ikke har sendt dækkene til mig da min order til Dunlop er blevet væk? Og da jeg genbestilte kneb det med lager beholdning .så jeg beklager de fejl der er lavet. Jeg fik at vide at du har afbestilt de dæk passer det?

Venlig Hilsen

Jan

Sode

Ulæst indlæg af Sode » 13. maj 2005, 01:21

Det er altid dejligt med 20% rabat på dæk som ikke kan leveres...
tro mig, :evil: jeg bestilte 6 (seks) sæt som jeg endte med at købe hos AVON.
måske bestyrelsen sku' kigge lidt på ordningen!!!!!!!!

knast
Kontakt:

Ulæst indlæg af knast » 16. maj 2005, 17:55

Det var egentlig en fin historie du her har fortalt, men desværre ligner den meget min egen, for jeg har forsøgt at få Jan O til at komme med oplysninger vedr. de nye Dunlop dæk til mini, men jeg har trods første henvendelse i Dec 2004, intet hørt, så jeg bliver nok nød til at købe dæk i udlandet i fremtiden, for i Danmark er det umuligt at få dæk fra Dunlop.
Jeg har fået billeder af dækkene andet steds fra, så jeg ved de eksisterer, men ikke hos Jan O.
Hilsen
Knast

Besvar