76-klassen afd 1-2 på Djursland 28-29/5

Spørgsmål og diskussion vedr. 1976-klassen
CarstenLaursen

Ulæst indlæg af CarstenLaursen » 9. feb 2005, 23:39

Til Mogens Thomsen og andre interesserede vedrørende 76-reglementet.

MT skriver: Husk at der stilles helt andre krav til 76 klassen end til 71 og 65 klassen.
Jeg ved ikke hvilket ærinde MT er ude i, men det meste af det han skriver er forkert.
1. Brændstoftanke. 76-reglementet §12.22 er (både det fra februar 2004 og den nye udgave fra 2005) identisk til 71 reglementet §12.22.
2. Vedrørende indtræk, vinduer og kabine. I 76-reglementet fra februar 2005 står der :
"Sideruder, ruder i døre samt bagruder skal være af lamineret eller hærdet glas eller et hårdt gennemsigtigt materiale med en tykkelse på mindst 5 mm (f.eks. kan Lexan 400 anbefales). Forsæder må udskiftes med andre og passagersæde samt bagsædet må fjernes. Polstringen i taget og måtter må fjernes. Dørbeklædningen må erstattes af en anden." Dette er for alle praktiske formål det samme, som står i 71-reglementet. Senere står desværre nogle af de gamle forkerte formuleringer, som HU ikke har fået fjernet endnu.
3. Det er korrekt at HU har indført en vægttabel i 76-reglementet.

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 10. feb 2005, 08:31

Jeg er ikke ude i noget "ærinde".
Jeg har citeret fra 2004 reglementet, der jo stadig gælder.
Det officielle reglement for 2005 foreligger jo kun i udkast, som vi endnu ikke kender endeligt.
Jeg har påpeget mangler i udkastet, som forhåbentligt bliver rettet i det endelige reglement.
Desuden er det jo enhver motorkørers ret (pligt) at kende reglementet med videre, da det er hans pligt at bevise over for løbsledelsen at hans bil opfylder reglementet til punkt og prikke.
mvh Mogens Thomsen

Gæst

Om Clubrace....

Ulæst indlæg af Gæst » 13. feb 2005, 10:37

Att Herluf.
Du skal være meget velkommen til at deltage sammen med os clubracere, bare du giver lidt plads når vi skal forbi dig med en omgang i vores defekte biler.

mvh Bakke. :wink:

Herluf
HMS 65-klassen A4

Ulæst indlæg af Herluf » 13. feb 2005, 23:42

Hej clubracer Bakke & co

Selvfølgelig giver jeg plads om nødvendig også selv om du evt kører i en defekt klubracer

Ps det jeg oprindelig stak til var de mange Alfa Klubracere der mødte op på djursland sidst i august og først klargjorde bilerne deroppe og en enkelt flere gange efter at han var udgået MEN hvis de synes at det er sjovere at reparere /klargøre i sidste minut så lad dem da gøre det men jeg har da også bemærket at der heldigvis er mange klubracer der møder op med driftsikkere biler men det er man vel tilbøjelig til at overse hvorimod de der fejler altid vil blive husket sådan er det vel tit?

Besvar