76-klassen afd 1-2 på Djursland 28-29/5

Spørgsmål og diskussion vedr. 1976-klassen
Brugeravatar
HMSwebmaster
Site Admin
Kontakt:

76-klassen afd 1-2 på Djursland 28-29/5

Ulæst indlæg af HMSwebmaster » 14. dec 2004, 11:17

Hejsa,
Efter aftale med løbsledelsen på Ring Djursland, skal jeg hermed understrege vigtigheden af, at Clubrace og 76-klassen møder TALSTÆRKT op denne første løbsweekend. Det er sådan, at weekenden er tyndt besat med klasser, så stiller vi (og alle de andre klasser) ikke op med minimum 20-25 biler (clubrace og 76 samlet), kan de blive nødsaget til at aflyse hele løbet.
Senest rettet af HMSwebmaster 9. feb 2005, 09:38, rettet i alt 1 gang.

Herluf
HMS 65-klassen A4

Ulæst indlæg af Herluf » 8. feb 2005, 21:39

Ps

Alle historiske 65 &71 biler har vel mulighed for at stille op i klubrace eller 76 klassen efter hvad man har nu har lyst til og kan evt bruge løbet som træning eller afprøve nogle ændringer uden at tabe point i de tællende løb nu da der ikke er overskud af heat til at kaste bort

start nr 60

HenrikP.

Ulæst indlæg af HenrikP. » 9. feb 2005, 09:25

Hej Herluf

Det er der ikke noget i vejen for at de gør. Det er jo god træning.
Hilsen
Henrik Pedersen

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 9. feb 2005, 11:14

Husk på, at der stilles helt andre krav til en bil i 76 klassen end der stilles i 65 og 71 klassen - check lige reglementet!
mvh Mogens Thomsen

Bentos
HMS Clubrace CR2
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Ulæst indlæg af Bentos » 9. feb 2005, 16:40

Det samme gælder naturligvis for deltagelse i Clubrace.
Reglementet skal overholdes inklusive vægt/effekt forhold og dokumentation af effekten med rullefeltsudskrift.

Men det siger vel sig selv at man sætter sig ind i reglerne, hvis man ønsker at deltage i en anden klasse... :roll:
Mvh Bent Lishmann

#76 Alfetta GTV
Youngtimer Division 3

Herluf
HMS 65-klassen A4

Ulæst indlæg af Herluf » 9. feb 2005, 19:41

Hej bentos er reglerne i klubrace ikke at man første laver de sidste reparationer/klargøringer i pitten inden man kommer ud at køre eller er det tilladt at komme med en bil der er køreklar :?: Såvidt jeg kan se i klubrace skal der da bare være nummer på bilen og så kører man til lortet går i stykker og så reparerer man lidt igen eller er der noget jeg har misforstået

Min Hensigt var da at man evt stillede op i klubrace i den klasse der passer til sin bil og så måske prøve nogle ting af for at se om det virker og så bruge det som en ekstra træning og så helst køre fra de fleste andre i klassen så at der ikke var så mange point til dem der kører om klubmesterskabet

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 9. feb 2005, 20:22

Kære Mogens

Kunne du ikke lige fortælle kort, hvordan 1976 reglementet adskiller sig fra 1965 / 1971 reglementet? Du har overblikket.
Jens E

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 9. feb 2005, 21:07

Hej Herluf
Du kommer bare og giver den gas :lol: og ja du må da godt stille op med en bil der allerede virker når du kommer.

/Ulrik
Alfa gtv #46

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 9. feb 2005, 22:03

Jeg kan da forsøge at forklare de væsentligste forskelle:
I 76 klassen skal:

Brændstoftanke være iflg. app. K art. 10.3

Alle homologerede vinduer og oprullemekanismer skal bibeholdes.

Den originale bagrude skal ligeledes bibeholdes.

Indtrækket i passagerkabinen, på dørene osv. som er normaludstyr i en seriefremstillet bil må lettes, men ikke fjernes.

Det originale udseende i passagerkabinen skal bibeholdes.

Det er tilladt at fjerne handskerum og gulvtæpper.

Minimumsvægt skal overholdes. Se regl. 9.6 art. 12.26.

mvh Mogens

Brugeravatar
EbbeMortensen
HMS Clubrace CR3
Geografisk sted: Rødovre, København

Ulæst indlæg af EbbeMortensen » 9. feb 2005, 22:30

ClubRace og historiske biler

ClubRace har i de sidste 5 år udviklet sig til en klasse, der fuldt ud matcher de historiske klasser med hensyn til antal deltagere og flotte velkørende biler.
De ressourcer og det engagement de enkelte ClubRacere lægger i klassen er også fuldt på højde med - og overgår i mange tilfælde - det der lægges i andre klasser.

Alle biler, der overholder ClubRace-reglementet, er selvfølgelig velkomne til at deltage i træning og heat i ClubRace, jo flere deltagere des bedre!
Men selvom jeg kender Herluf's humor må jeg alligevel sige, at bemærkningerne om at deltage i ClubRace heat for at "lave ravage" i pointstillingen er aldeles upassende overfor alle de seriøse ClubRace-deltagere, og taler vel kun for en klar adskillelse mellem de historiske klasser og ClubRace.

Ebbe Mortensen
CR-klasserepræsentant

Besvar