Chikane på PP 76/80 klassen

Spørgsmål og diskussion vedr. 1976-klassen
Brugeravatar
fuhrmann1275
Indlæg: 295
Tilmeldt: 15. nov 2005, 21:33
Geografisk sted: Kostræde Banker

Chikane på PP 76/80 klassen

Ulæst indlæg af fuhrmann1275 » 25. jan 2015, 19:47

Hej

Der er åbent op for at hver klasse selv kan vælge om de vil kører med eller uden chikane på Padborg Park.
Så hvis du forventer at deltage i år på PP så bedes i give et ja eller nej til jeres Dasu klasserepræsentant [email protected] , eller i denne tråd.
Hvis det skulle blive en uafgjort så kører vi uden chikane.
Venlig hilsen

Nicolaj Fuhrmann

Formand for BU, Banesportsudvalget

Brugeravatar
ulle300
Indlæg: 163
Tilmeldt: 10. jan 2012, 21:36
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Chikane på PP 76/80 klassen

Ulæst indlæg af ulle300 » 26. jan 2015, 11:08

:P Hej Nicolaj.

For mit vedkommende, et stort JA, meget gerne med chikane., mvh. Ulrich vogn 76. :P
Ulrich RS 1800

Brugeravatar
TH-junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 10. jun 2005, 21:19
Geografisk sted: Ruds Vedby

Re: Chikane på PP 76/80 klassen

Ulæst indlæg af TH-junior » 29. jan 2015, 16:22

Jeg stemmer for chikanen.
Med venlig hilsen
Jakob Teil Hansen
#60 / 76/81-klassen

Brugeravatar
fuhrmann1275
Indlæg: 295
Tilmeldt: 15. nov 2005, 21:33
Geografisk sted: Kostræde Banker

Re: Chikane på PP 76/80 klassen

Ulæst indlæg af fuhrmann1275 » 16. feb 2015, 08:16

Indtil videre står den 2-0 til at 76 klassen kører MED chikane.

Muligheden for at give sin stemme tilkende er senest 28 februar.
Venlig hilsen

Nicolaj Fuhrmann

Formand for BU, Banesportsudvalget

Brugeravatar
Gregers
Indlæg: 45
Tilmeldt: 17. jan 2009, 16:58
Geografisk sted: Jyllinge
Kontakt:

Re: Chikane på PP 76/80 klassen

Ulæst indlæg af Gregers » 16. feb 2015, 22:18

Hej Nicolaj.

Er også for en Chikane - men ikke i meget regn.

Da jeg kørte Youngtimer kom der under løb så meget regn, at der kom lille vandpyt for enden af langsiden i inderbanen men kæmpe vandpyt præcis i chikanen - hvilket førte til at 2 - 3 biler, selv i meget moderat tempo landede i metalrækværket ved midten af banen.

Så optimalt var det 90% med chikane - men i meget regn uden - idet jeg mener at banen er far...øhhh hmmmm, endog særdeles udfordrende i regnvejr - mere end hvad godt er.

m.v.h.

Kenneth Gregers
76 klasse nummer 21.

Brugeravatar
fuhrmann1275
Indlæg: 295
Tilmeldt: 15. nov 2005, 21:33
Geografisk sted: Kostræde Banker

Re: Chikane på PP 76/80 klassen

Ulæst indlæg af fuhrmann1275 » 4. mar 2015, 21:44

76 klassen bliver Med chikane, 3-0 blev resultatet
Venlig hilsen

Nicolaj Fuhrmann

Formand for BU, Banesportsudvalget

HenrikC
Indlæg: 92
Tilmeldt: 27. jan 2008, 11:19
Kontakt:

Re: Chikane på PP 76/80 klassen

Ulæst indlæg af HenrikC » 6. mar 2015, 15:28

Nu, hvor "afstemningen" tilsyneladende er slut, vil jeg også komme med min mening om chikanen på Padborg. Jeg har kun kørt på Padborg med chikanen, men jeg har kørt en del omgange ved onsdagstræning, og jeg synes ikke, at chikanen er nogen specielt positiv oplevelse. I min bil (Alfetta GT med ca. 170 hk til 1000 kg) kan man godt vende skråen og køre igennem med fuld gas, men det føles som "risky business", fordi bilen indimellem hopper hen mod autoværnet eller man kører på to hjul 25 - 30 meter, fordi man har ramt kurberne lidt uheldigt. Jeg har også lagt mærke til, at mange bremser og de fleste slipper gassen, så der må være andre end mig, der gerne vil have lidt margin til en tur ind i autoværnet. Her på siden kan man fornemme, at man er en "kylling" hvis man helst er fri for chikanen, så måske en hemmelig afstemning havde givet et andet resultat.
Taget i betragtning af at meget få har svaret for eller imod, synes jeg, at man skal lade det være op til Padborg Park at bestemme, om chikanen er med eller ej, og sørge for at det fremgår i tillægsreglerne. I realiteten tror jeg ikke, at der er nogen, der bliver væk fra Padborg, fordi chikanen er fjernet, men jeg tror, at der kan være noget, der bliver væk, fordi chikanen er der.
Som der er peget på i en anden tråd, bliver BigMag måske også mere interessant, hvis chikanen ikke er der, fordi flere biler kan komme ved siden af hinanden i indbremsning og sving, så mulighederne for at overhale (eller blive overhalet) på en bane som Padborg øges betragteligt.

Hilsen HenrikC

Besvar