Homolegeringsattest Ford Escort.

Spørgsmål og diskussion vedr. 1976-klassen
Brugeravatar
ulle300
Indlæg: 163
Tilmeldt: 10. jan 2012, 21:36
Geografisk sted: Sønderborg

Homolegeringsattest Ford Escort.

Ulæst indlæg af ulle300 » 2. mar 2014, 19:19

:D Hej derude. Er der nogen som ved hvad nummer Homolegeringsattesten , har til en Ford Escort RS 2000 ,med Bda eller BDG motor.
Jeg bruger lige nu 5566, men den tillader ikke den slags motorer.
Er det en motor som må bruges i 76 klassen, Mrk 2 Escort, håber nogle kan være behjælpelig, mvh. Ulrich Vogn 76. :)
Ulrich RS 1800

Brugeravatar
TH-junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 10. jun 2005, 21:19
Geografisk sted: Ruds Vedby

Re: Homolegeringsattest Ford Escort.

Ulæst indlæg af TH-junior » 3. mar 2014, 01:07

ulle300 skrev::D Hej derude. Er der nogen som ved hvad nummer Homolegeringsattesten , har til en Ford Escort RS 2000 ,med Bda eller BDG motor.
Jeg bruger lige nu 5566, men den tillader ikke den slags motorer.
Er det en motor som må bruges i 76 klassen, Mrk 2 Escort, håber nogle kan være behjælpelig, mvh. Ulrich Vogn 76. :)
Hvis du vil køre med en mk2 Escort i '76 klassen med BDA motor, så er det homologeringsattest nr. 1605 du skal have fat i. Denne dækker som udgangspunkt mk1 RS 1600, men mk2´eren er tilføjet i denne som tillægshomologering. Det er også denne homologering Klaus Bodilsen kører under.

Der findes desuden en decideret Gr. 4 homologering på mk2 BDG som har nummer 650. Denne er imidlertid dateret 1.4.1977, og kan således ikke anvendes i førnævnte klasse. Se her -> http://www.hms.dk/sites/default/files/0 ... rp4-77.pdf.

Med venlig hilsen
Jakob Teil Hansen
Med venlig hilsen
Jakob Teil Hansen
#60 / 76/81-klassen

Brugeravatar
ulle300
Indlæg: 163
Tilmeldt: 10. jan 2012, 21:36
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Homolegeringsattest Ford Escort.

Ulæst indlæg af ulle300 » 3. mar 2014, 06:43

:D Tusind tak for svaret, det dur bare, tak for det, mvh. Ulrich. :D
Ulrich RS 1800

HenrikC
Indlæg: 92
Tilmeldt: 27. jan 2008, 11:19
Kontakt:

Re: Homolegeringsattest Ford Escort.

Ulæst indlæg af HenrikC » 3. mar 2014, 17:45

Hej Ulrich.
Du skal passe på, hvad du gør, for Escort mk. II med bda/bdg motor er lidt kompliceret - og dyrt. Homologering 1605 er oprindeligt mk. I Escort RS 1600 med bda-motor homologeret første gang 1.10.1970. Efter at bdg-motoren var blevet homologeret, ændredes navnet officielt til RS 1800 d. 1.1.1975. Mk. II Escort karossen blev homologeret som en tillægshomologering d. 1.5.1975, men kun med kort næse (den lange RS 2000 næse er ikke homologeret på en RS 1600/1800). Det betyder i praksis, at du kun kan anvende en bdg-motor i en mk. II.
I 76-klassen er der to reglementer, man skal forholde sig til. FIA lavede et helt nyt app. J gældende fra 1.1.1976, men dette reglement er meget mindre frit sammenlignet med app. J for 1975. Vil man bygge en mk. II escort med 16V motor, er det eneste rigtige at bygge den efter 1975-reglementet. Heldigvis har Zakspeed deltaget i internationale løb med en RS 1800 mk. II, så det er OK at lave sådan en bil til historisk. Skærmsæt kan se nogenlunde ud som på fotoet nedenfor, men skærmsæt til en 76 mk. II eller senere duer ikke.
Hilsen HenrikC
Vedhæftede filer
Ford%20Escort%20II%201975.jpg
Ford%20Escort%20II%201975.jpg (81.84 KiB) Vist 6810 gange

Brugeravatar
ulle300
Indlæg: 163
Tilmeldt: 10. jan 2012, 21:36
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Homolegeringsattest Ford Escort.

Ulæst indlæg af ulle300 » 3. mar 2014, 18:37

:D Hej, så blev jeg det klogere, det kommer vist til at vare lidt....synes iøvrigt at RSen er 1000 gange flottere, men det er jo en hel anden sag...nu vil jeg finde 75 homolegering, og så drømme videre, sommetider går drømme jo i opfyldelse....tak foreløbig, mvh Vogn 76. :P
Ulrich RS 1800

Silas
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:36

Re: Homolegeringsattest Ford Escort.

Ulæst indlæg af Silas » 19. jan 2016, 19:53

Hej. Håber nogen kan hjælpe. Er ved at bygge en Escort Mk 1. Som en RS 2000 havede jeg tænkt. Hvad må jeg sætte på den. Må den køre med 4 link samt opretstående støddæmpere samt støre kardan tunel Må den køre med atlas bagtøj med flydende aksler. Dert er mange spørglssmål jeg har. Syntes homoleringsattesten er rimelig svær at tyde. Er der nogen der ved hvad man må. Som eventuelt kunne hjælpe. Med spørgsmål. For jeg er blevet tilbudt en masse stumper til prospektet. Men ved ikke hvor meget af det jeg kan bruge. Mv rolf

Besvar