Reglement 2020

Spørgsmål og diskussion vedr. 1976-klassen
Brugeravatar
TH-junior
Geografisk sted: Ruds Vedby

Reglement 2020

Ulæst indlæg af TH-junior » 7. aug 2019, 14:15

Hej kørere i 76/81-klassen,

Som nogen måske husker, gik jeg til valg som klasserepræsensant på at få ændret divisionerne i klassen til 2020 sæsonen, da jeg mener at de divisioner vi kører under i år kan sammensættes på en anden og mere fair måde.

Jeg har derfor henover sommeren været i kontakt med så mange kørere som muligt, som ville blive påvirket direkte af mit ændringsforslag. Det forslag som jeg har præsenteret, var at køre i 3 divisioner opdelt efter kubik og KUN kubik, med følgende grænser: 0-1600, 1601-2000 og +2000ccm.

Jeg har fået så godt som fuld opbakning til at gennemføre ændringen og denne står som sådan til at blive indført fra 2020. Jeg vil imidlertid gerne inddrage alle kørerne holdninger i denne sag, og beder jer derfor bringe jeres kommentarer NU. Officiel frist for indsendelse af ændringsforslag til DASU er 15. august.

Jeg har løbende haft dialog med Historisk Udvalg (HU) om processen, og fra denne side er der kommet et forslag om at ændre grænsen for division 2 til 2500ccm, for derved at være bedre på linje med de officielle FIA klasse fra ”dengang”.

Jeg vil derfor specifikt spørge om jeres holdning til om grænsen skal være ved 2000ccm (som nu) eller 2500ccm.

Desuden forslås det fra HU at lade division 1 kun tælle TC-biler og ikke GTS-biler som i stedet placeres i division 2. Eneste bil som dette pt er aktuelt for, er VW Golf Oettinger. Hvad tænker I om dette? Skal en 16V bil under 1600ccm køre i division 1 eller 2?

Med venlig hilsen
Jakob T. Hansen
Klasserepræsentant

PS: Har du ikke allerede gjort det, så tilmeld sig klassen Facebookside som hedder ”HMS 76/81-klassen”.
Med venlig hilsen
Jakob Teil Hansen
#60 / 76/81-klassen

Besvar