Svensk sportsvagns meeting

I dette forum kan du stille spørgsmål og komme med forslag om at køre løb i udlandet. Hvordan gør man? Hvad skal man huske? Hvor er faldgruberne? Og hvem vil med på Spa?
Gæst

Svenskt Sportvagnsmeeting SSM

Ulæst indlæg af Gæst » 15. jun 2010, 19:58

Idag är det 137 bilar anmälda så vi närmar oss de 300 som vi hoppas på och av dessa är 24 bilar från HMS som gör mig väldigt nöjd eftersom jag kör en hel del ihop med bilar från HMS.Anmälan är öppen till 29 juni och kan ske på www.sportvagnsmeeting.se där det även går att se vilka som är anmälda.Jag sponsrar med 1000:- till 5 st deltagare om vi blir 20 bilar i GT/GTS-65 så anmäl er nu i denna klass.
Lars Bondesson

Bentos
HMS Clubrace CR2
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Ulæst indlæg af Bentos » 17. jun 2010, 14:47

Jeg ved ikke helt hvad du mener med standard biler i forhold til YT biler?

Reglerne for Modsport udelukker (i grove træk) 4-dørs biler, som fx Mendes Alfa 75.

Positiv listen findes her: http://www.spvm.se/uploads/Reglemente/s ... r_spvm.pdf

Reglement findes her (i udkast):
http://www.spvm.se/uploads/Reglemente/R ... %20SBF.pdf
Mvh Bent Lishmann

#76 Alfetta GTV
Youngtimer Division 3

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 20. jun 2010, 11:50

Mindst 2 sesioner af 15 minutter om Fredagen. Har også oplevet 3 engang.

Hilsen Ginetta Palle

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 27. jun 2010, 21:23

Svenskt SportvagnsMeeting SSM
När anmälan stängde i måndags kväll var det 292 bilar anmälda i racingtävlingen och många Danska bilar.Under veckan har det kommit en en hel del efteranmälningar så nu är vi en bit över 300 bilar vilket är helt otroligt bra.Ni som inte skall köra är lika välkomna som besökare till denna racinghelg på Ring Knutstorp.
Lars Bondesson

Warnich
HMS 65-klassen A2
Geografisk sted: Brabrand

Ulæst indlæg af Warnich » 27. jun 2010, 23:39

nikolajmortensen skrev:tjenare lars.

ja det virker som ræt så många bilar.

har vi bara 1 træning på fredagen eller? och sen bara 1 heat på lørdagen och 1 heat på søndagen ? ingen warmup eller træning på dom dagarna ?

/niko/
Hej Niko

Du finder tidsplanen her:
http://www.sportvagnsmeeting.se/tidssch ... a_2010.pdf

Og det er korrekt.
Tidtagning fredag.
10 omgange lørdag (for de fleste klasser)
12 omgange søndag (for enkelte klasser køres begge heat søndag)
Carsten Warnich

1965 Mini #131

Warnich
HMS 65-klassen A2
Geografisk sted: Brabrand

Ulæst indlæg af Warnich » 28. jun 2010, 10:20

nikolajmortensen skrev:hey warnich.

yes,har luret tidsplanen,er bare lidt chokeret over så lidt kørertid til både prisen og tiden man sætter af.

det var noget helt andet til dm-øresunds cup-nordisk mesterskab-em osv i motorcykelsporten.

men nok noget jeg må vende mig til :D

kommer du ikke og kører? kan se du kører mini i 65klassen,det skal jeg også,så kunne da være sjovt at prøve mod hinanden ?

hvad har sådan en 65mini ca af heste,tror nemlig den jeg skal kører i er ret underpowerede :cry:
Hej Nikolaj

Swedish Sportscar Meeting er et gigantisk arrangement med et væld af biler.
Og det går selvsagt ud over køretiden.
Så SSM er ikke noget, man vælger at køre for at få køretid - det vælger man på grund af oplevelsen og stemningen.

Til de øvrige arrangementer i både Danmark og Sverige er der mere køretid.

Jow, jeg regner med (omsider) at få bilen færdig, så jeg kan deltage i SSM.

Hestekræfter er et ikke helt eentydigt emne.
Hvor meget en bil måles til afhænger af et væld af parametre - ikke mindst hvilket rullefelt, der bliver brugt.
Men også temperatur og lufttryk betyder en hel del.
Så den samme bil kan måles helt forskelligt på det samme rullefelt, hvis den måles under lavtryk og under højtryk...

Som hovedregel kan du gå ud fra, at en 1293 Mini med dobbelt SU til 65-klassen kan levere mellem 95 og 110 HK afhængig af hvor godt den er bygget og hvor hårdt den er presset.
Carsten Warnich

1965 Mini #131

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 28. jun 2010, 12:12

Hi Nikolej

Der er Træning og Tidstagning om fredagen, Så man kommer ud at køre 4 gange. Træning, Tidstagning, 2 x Løb.

Men med +300 biler og 65 klassen delt i 3 grupper: under 1000cc, under 1300 cc samt over 1300cc kan jeg godt se man ikke kan få så meget køretid.

Hilsen palle

Gæst

Ulæst indlæg af Gæst » 28. jun 2010, 14:53

Ja - og det er rigtigt rigtigt træls for os der ikke kan få tidligt fri om fredagen :oops:

Og lige har 400 km....

Nå, det kan også være ganske fornøjeligt at starte bagerst.....

Brugeravatar
HenrikPedersen

Ulæst indlæg af HenrikPedersen » 28. jun 2010, 15:21

Jeg havde tilmeldt mig med MATRA Djet,en.
Heldigvis/desværre har vi i Motorsport Nord Jylland ( www.mnj.dk ), hvor jeg nu er formand, efter lang tids ansøgen, fodarbejde og lobbyarbejde fået tilladelse til at afholde streetrace. Jeg er eneste løbsleder i klubben, der er ledig den weekend.
Så jeg må have SSM til gode til en anden gang, men I andre må hygge jer så gevaldigt.
Hilsen
Henrik

Gæst

Svenskt Sportvagnsmeeting 2010

Ulæst indlæg af Gæst » 7. jul 2010, 21:39

Några fina bilder från helgens SSM finns på http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66101 finns och kommer att finnas fler på www.sportvagnsmeeting.se under galleri
Lars Bondesson

Besvar