mangel på svar

Dette forum handler om danske baneløb. Hvorfor kører vi egentlig i Sverige? Hvordan laver man en anmeldelse? Hvad skal man have med, når man drager til race? Find selv på flere spørgsmål...
Besvar
BDE
HMS 71-klassen B4
Indlæg: 178
Tilmeldt: 8. dec 2004, 20:01

mangel på svar

Ulæst indlæg af BDE » 16. apr 2011, 16:51

:lol: :wink: TAK for alle svar
det vil sige der er ingen der kan lige den der
med burregler,så er alle jo glade
det blir så et problem ved T.Kontrol?
hvor er de tekniske ansvarlige
pist væk åbenbart.
MVH.Bjarne :oops:

Brugeravatar
EbbeMortensen
HMS Clubrace CR3
Indlæg: 51
Tilmeldt: 7. dec 2004, 15:43
Geografisk sted: Rødovre, København

Ulæst indlæg af EbbeMortensen » 16. apr 2011, 17:29

Hej Bjarne
Du (og alle andre) er altid velkomne til at spørge Historisk Udvalg (HU) om alt inden for reglementerne.
Du får fat i os på www.dasu.dk under fanen "Historisk" hvor der er en kontaktformuler. Så får du hurtigt svar.

Med venlig hilsen
Ebbe Mortensen
HU

HenrikC
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27. jan 2008, 11:19
Kontakt:

Ulæst indlæg af HenrikC » 23. apr 2011, 10:15

Hej Bjarne.
Jeg kan også hjælpe dig med reglerne for bur, hvis du er i tvivl. For periode H og senere (efter 1971) tillader det nye app. K udgivet af FIA i år (endnu ikke oversat til dansk) væsentlig flere forstærkninger af buret. Minimumsudførelsen er dog uændret, da man fortsat kan anvende specifikationerne fra perioden.

Hilsen HenrikC

BDE
HMS 71-klassen B4
Indlæg: 178
Tilmeldt: 8. dec 2004, 20:01

bur

Ulæst indlæg af BDE » 23. apr 2011, 18:56

tak til Ebbe og Henrik,men Henrik jeg troede
det var et krav med et kryds i hoved bøjle +
tag forstærkning + kryds i døråbning ?
altså for biler over 2000ccm?
en anden ting er
der står at befæstiglser inden for 20cm fra hjulophæng er forbudt
men sådan en Capri har netop det i perioden
er det så stadig gælende?
MVH.Bjarne

HenrikC
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27. jan 2008, 11:19
Kontakt:

Ulæst indlæg af HenrikC » 26. apr 2011, 16:29

Hej Bjarne.

I det nye App. K står der, at biler fra periode H og senere enten

1) skal være i overensstemmelse med specifikationen fra perioden,
2) et homologeret bur eller
3) i overensstemmelse med det nye appendix VI B.

Hvis man henholder sig til 1) "i overensstemmelse med specifikationen fra perioden" kan man se i 5.13.2 (c), at det skal være en nøjagtig kopi af et bur til den specifikke bilmodel, som blev brugt i perioden.

Hvis du har nogle billeder af en Capri fra perioden og du samtidig ser på reglerne i app. J fra 1975 er det OK at lave et bur, der er magen til og opfylder reglerne fra dengang.

Jeg har en af FIA's små gule fra dengang, så jeg kan godt sende dig en kopi af reglerne.

En anden mulighed er at følge reglerne i det nye appendix VI B.

Da Caprien er over 2 liter er det rigtigt, at du ved anvendelse af denne mulighed skal have kryds i taget og bag føreren, forstærkninger ved samlinger og i øvrigt følge reglerne som nævnt her.

Man kan ikke kombinere de nævnte to muligheder.

Jeg håber, at det forklarer, hvilke muligheder du har.

Hilsen Henrik C

BDE
HMS 71-klassen B4
Indlæg: 178
Tilmeldt: 8. dec 2004, 20:01

Ulæst indlæg af BDE » 3. maj 2011, 16:22

:wink:TAK Henrik,det gav lidt lys over tingene
en kopi af regler fra dengang vil jeg da ta imod
et tidstypisk bur har flere end 6punkter? og er
forbundet til ophængs punkter- forbro- bagbro/
tårne,men det må så være ok ifølge reglement?
MVH: Bjarne

Besvar