Side 1 af 1

RING KNUTSTORP INFORMATION

: 19. sep 2020, 12:36
af MogensHøj
2020 har været en af de mærkeligste sæsoner for motorsportsfolket. Kørerne stod og trippede for at komme ud at køre ved sæsonstarten. Så kom der coronarestriktioner, som ikke var sammensat logisk, og som ikke kunne bruges, når der skulle arrangeres løb. Så var der håb om, at det alligevel kunne lade sig gøre. Skuffelse, så blev det alligevel aflyst. Det så vi med Rudskogen.

DIF og DASU har gjort en stor indsats for at der kunne åbnes også for motorsporten. Det er lykkedes så langt, at der nu kan afvikles arrangementer uden tilskuere, og det må klubber og kørere så glæde sig over.

Det er også en sæson, der vil blive husket for at økonomien nok ikke hænger sammen. Alligevel er der klubber, der har vovet at tage slæbet med at arrangere løb. Nu er det HMS’s tur til at arrangere løb på Ring Knutstorp. Det er ikke fordi vi for enhver pris vil lave motorløb på Ring Knutstorp. Vi vil gerne give de historiske kørere og Youngtimerne mulighed for stadig at deltage i det årlige løb på Ring Knutstorp. Klubben ønsker derfor at fastholde pladsen på Ring Knutstorps kalender.

Vi vil appellere til kørerne om at tilmelde sig, hvis de overhovedet har mulighed for det. Der er i skrivende stund tilmeldt 77 tilmeldte deltagere. Det er vi glade for, men ville også være glade for at se nogle flere.

Vi flytter tilmeldingsfristen til torsdag d. 24. september kl. 20:00. Vi appellerer til, at flest muligt tilmelder sig gerne hurtigt, så Lene i Sekretariatet ikke skal sidde hele natten før løbet og skrive og fylde kuverter med informationer til kørerne.

Hvis nogen får brug for at melde afbud kan dette ske indtil d. 24. september kl. 20:00 uden omkostninger for køreren. Dette gælder uanset om det er bilen, der ikke er blevet færdig, eller hvad nu årsagen er.

Med hensyn til evt. sammenlægning af klasser er der ikke taget stilling til dette endnu. Det gør vi midt i næste uge.

Tidligere har vi overladt til deltagerne selv at afgøre, hvor de vil placere sig i depotet. I år har Ring Knutstorp bedt om, at hele arealet i øvre og nedre depot anvendes for, at få deltagerne spredt mest muligt. Det er derfor besluttet, at deltagerne får tildelt en plads i depotet. I vil som hovedregel blive placeret klassevis. Hvis i ønsker at blive placeret sammen med andre deltagere, f.eks. fordi i har lejet telt sammen, skal i skrive dette til Thomas Bakke på [email protected]. Hvis nogen deltager i trackday på banen fredag, skal dette ligeledes oplyses til Thomas Bakke.

Der udsendes i næste uge information om, hvor i depotet de enkelte kørere vil blive placeret.

Kørere, der placeres i øvre depot, kan komme ind i depotet kl. 16.00 om fredagen.

Kørere, der placeres i nedre depot kan komme ind i depotet kl. 17.00. Dette skyldes, at der er trackday på banen til kl. 17:00.

Kørere, der vil deltage i 2 klasser får en rabat på kr. 1.000 på den sidste bil. Det er en forudsætning, at det er køreren selv, der kører i de tilmeldte biler.

Når der køres løb på Ring Knutstorp, er vi underlagt svenske coronaregler. De er heldigvis knap så restriktive, som de danske coronaregler.
Det betyder dog ikke, at vi slipper helt. De kendte forholdsregler – håndhygiejne, 1 - 2m afstand m.v. – gælder også i Sverige.

Det er besluttet, at der kun må være 3 personer med hver deltagende bil – 1 kører og yderligere 2 personer. Der udleveres op til 3 armbånd pr deltagende bil.

Vi skal sikre, at der kun er det tilladte antal personer til stede i baneområdet. D.v.s. depot, pit og selvfølgelig bane. Det klares ved, at alle får udleveret et gult armbånd, som skal bæres under hele arrangementet. Personer uden armbånd vil blive bedt om at forlade området.

Der er ikke adgang for publikum.

Præmieoverrækkelse
Når sidste heat for en klasse er afviklet, og resultatet for klassen er kontrasigneret af dommerne, vil pokaler for løbet bliver overrakt klassevis foran den røde bygning i depotet. DASU-medaljer for sæsonens løb vil blive overrakt ved samme lejlighed. Det samme gælder sæsonens pokaler i divisionerne. Youngtimerne må vente lidt med DASU-medaljerne. De kører sæsonens sidste løb ved GP på FDM Jyllandsringen 24.-25. okt. 2020.

Med venlig hilsen
HMS/Banesportsgruppen

Re: RING KNUTSTORP INFORMATION

: 23. sep 2020, 19:23
af MogensHøj
Der er stadig mulighed for at melde sig til løbet på Ring Knutstorp.
Den officielle tilmelding slutter i morgen kl. 20:00.

Hvis en kører, i løbet af fredagen beslutter, at han gerne vil køre med i weekenden,
kontakter han Sekretariatet, og aftaler hvornår han dukker op på banen.

Der er 7 tilmeldte i klassen 71 over 1300ccm og klassen 76/81+90. Det er besluttet, at klasserne ikke sammenlægges.

Der køres trackday på Ring Knutstorp om fredagen. Dette arrangement har også fået besked på at begrænse antal personer i depotet.
Derfor kan der være vagt ved porten og ved nedkørslen til nedre depot.

Vi vil derfor bede alle om at udvise tålmodighed, når de ankommer til banen. Vi gør hvad vi kan for at få deltagerne på plads i depotet,
så hurtigt det er muligt.

Husk billedlegitimation som identifikation ved indkørsel i Sverige og vi beder endnu engang om at alle teams husker selv at medbringe håndsprit.

Vi ses på Knutten.

Med venlig hilsen
HHMS/Banesportsgruppen

Re: RING KNUTSTORP INFORMATION

: 24. sep 2020, 08:02
af TH-junior
Hej Mogens,

Med 6 deltagere i 76-90 klassen og 8 i stor 71, tror jeg kørerne i begge klasser føler det som en lidt" tynd kop te", hvis klasserne afvikles seperat.
Jeg vil derfor bede løbsledelsen genoverveje at slå klasserne sammen. Den frigivne kørertid kunne evt. muliggøre at åbne for "købe" træning der kunne generere en ekstra indtægtskilde for HMS.

Re: RING KNUTSTORP INFORMATION

: 24. sep 2020, 13:01
af MogensHøj
Det er selvfølgelig ikke ideelt at afvikle klasserne hver for sig med så få kørere i de 2 nævnte klasser.

Emnet er drøftet flere gange.

Efter at have konfereret med klasserepræsentanterne i de 2 klasser,
har Banesportgruppen besluttet at fastholde, at klasserne køres adskilt.

Med venlig hilsen
HMS/Banesportsgruppen

Re: RING KNUTSTORP INFORMATION

: 24. sep 2020, 14:14
af TH-junior
MogensHøj skrev:
24. sep 2020, 13:01
Det er selvfølgelig ikke ideelt at afvikle klasserne hver for sig med så få kørere i de 2 nævnte klasser.

Emnet er drøftet flere gange.

Efter at have konfereret med klasserepræsentanterne i de 2 klasser,
har Banesportgruppen besluttet at fastholde, at klasserne køres adskilt.

Med venlig hilsen
HMS/Banesportsgruppen
Hej Mogens,
Det er vigtigt for mig at understrege, at beslutningen om at afvikle de nævnte klasser seperat IKKE bakkes op af undertegnede som klasserepræsentant for 76/81.
Jeg savner argumenter for hvorfor banesportsgruppen/løbledelsen fastholder at afvikle klasserne seperat.

Jeg stiller derfor følgende forslag som jeg beder løbledelsen overveje seriøst:
At der, ved håndoprækning blandt de relevante kørere, ved lørdagens førermøde i de historiske klasser tilkendegives om man ønsker at afvikle seperate heats eller fælles heats (med fælles start).

I fald kørerne ønsker fælles start, er det min bøn at løbsledelsen efterlever dette.

At denne beslutning først kan tages på Ring Knutstorp, er ikke optimal, men et resultat af at klasserepræsentanterne ikke er blevet inkluderet aktivt i spørgsmålet omkring klassesammenlægning.

Re: RING KNUTSTORP INFORMATION

: 24. sep 2020, 16:30
af MogensHøj
Hej Jakob,

Jeg er ked af, at jeg må afkræfte din påstand om at klasserepræsentanterne ikke er blevet spurgt.

Jeg har så sent som i formiddag bedt om at få en fælles erklæring fra de 2 klasser om at de 2 klasser var indforstået med at blive
afviklet sammen.

Den erklæring har jeg ikke fået.

Jeg har nu været i kontakt med stort set samtlige tilmeldte deltagere i klassen 71 over 1300ccm. Der er accept af, at klasserne
afvikles samlet. Jeg går ud fra, at du har sikret dig opbakning fra alle i klasserne 76/81 og 90.

Det betyder, at vi nu beslutter (endelig beslutning :) ), at de 2 klasser afvikles sammen.

For at informere om startprocedure indkaldes til førermøde for de 2 klasser kl. 7:30 lørdag ved garagerne ved dommertårnet.
Mødet er kun for kørerne.

Med venlig hilsen
Mogens Høj