Skålsæde - Montering

Hvilke biler kan deltage? Hvilken teknik er den bedste? Hvad skal der til af sikkerhedsudstyr? Stil spørgsmål og få svar om hillclimb/Sprint.
Forumregler
Brugeravatar
apandersphilip

Skålsæde - Montering

af apandersphilip » 17. jan 2018, 12:27

Hej.

Jeg står og skal montere skålsæder i min Fiat X1/9.

Jeg er helt indforstået med, at det ikke SKAL være der, men det er for egen sikkerheds skyld.

Jeg kan desværre ikke få FIA godkendte sædebeslag, som går i de originale skinner.. (Heller ikke nogen som ikke er godkendte for den sags skyld)

Jeg ser derfor ingen anden "udvej" end at bolte dem direkte i bunden. Hvordan gøres det bedst? Jeg vil helst undgå at komme i problemer med sikkerheds "myndighederne" (jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde dem) når jeg er kommet ud til et Hillclimb-Race. Jeg er også indforstået med at bilen nok ikke kan synes med de sæder, men så må de originale sæder komme i til syn.

Der hvor de FIA godkendte beslag skal i (dem som boltes direkte i bunden) er der allerede forstærkning, da det er lige ved siden af de originale skinner. Udover den forstærkning, ville jeg bolte sæderne i præcis som vist på tegningen her, altså med et langt stykke fladmetal "som ekstra skive" i bunden af bilen, både helt på undersiden og nederst i bunden af bilen indenfor.
Vedhæftede filer
IMG_6743.PNG

Brugeravatar
apandersphilip

Re: Skålsæde - Montering

af apandersphilip » 17. jan 2018, 20:02

Skal DASU ind over, eller er der først ved rally osv.?

BUTTON_POST_REPLY