Tildeling af Klubbens pokaler 2022

Alt vedr. HMS inkulsiv generel Information fra HMS bestyrelse, løbsledelse, teknisk kontrollant og klasserepræsentanter
Brugeravatar
Madsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 22. dec 2004, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Tildeling af Klubbens pokaler 2022

Ulæst indlæg af Madsen » 8. nov 2022, 15:33

HMS tildeler hvert år i forbindelse med præmiefesten en række pokaler til kørere og frivillige, som på den ene eller anden måde har markeret sig i årets løb.
Der blev under årets præmiefest i Odense fredag den 4. november 2022 uddelt følgende pokaler:

Årets official gik til Familien Uglebjerg
Familien Uglebjerg bestående af Naja, Nicolas og Niels har været officials ved motorløb i en årrække.
De stiller sig til rådighed for historiske motorløb for HMS og ASK-Hedeland på henholdsvis Ring Knutstorp og CHGP. De er også at finde på Nisseringen og på Padborg Park, når der køres løb på disse baner.
De deltager som officials på udenlandske baner. De er hvert år ved Le Mans. Niels har været på Le Mans siden 2008, og hans datter og søn er så fulgt med senere.
Med alle de løb de deltager i, har de rigtig megen erfaring, som er værdifuldt når opgave som flagofficials skal udføres.

Årets fighterpokal gik til Martin Christensen
Martin har i en del år deltaget i Hill Climb i Volvo – først en P 1800, dernæst Amazon 123 GT og sidst en potent 142’er.
Han har i år deltaget i en gammel og fuldstændig standard MG TD årgang 1952. Den er ikke hurtig, men han har en fest, hver gang han er ude at køre i den. Og så har han også tid til at hilse på publikum, der står langs prøven.
Han vinder i år klasse 1A for de ældste biler.
Desuden er han stævnelæge ved vores løb.

Årets historiske racerbil gik til Allan Lindberg
Det er ikke svært at finde nominerede, men det er svært at vælge en ud.
I år har vi valgt en bil som repræsenterer mange af de dyder som vi værdsætter i den Historiske motorsport.
Bilen er klargjort til perfektion, hurtig, flot, tro mod originalen, tidstypisk dekoreret, og så har den en dygtig og fair chauffør bag rattet.
Allan Lindbergs Porsche 944, er en bil med en lang karriere hos youngtimerne, og en bil som stadig følger med de hurtigste i divisionen.
Allan har i 2022 sæsonen både haft motorhavari og en større skade. Den slags kan gå ud over humøret, men Allan er alligevel mødt op igen med en bil som ikke bare er blevet repareret, men også står snorlige og konkurrencedygtig igen.

Årets initiativ gik til Henrik Carlsen
Rom blev ikke bygget på en dag, og således går ”Årets initiativ” til et initiativ, der har været undervejs noget tid, men som i år for alvor er kommet i gang.
Henrik Carlsen står bag den nyeste af vores klasser.
Klassisk TC/GT, en klasse som rummer biler fra før 1991, biler som er tidstypiske, men som ikke nødvendigvis er Historisk korrekte i alle ender og kanter.
Oprettelsen af klassen, rammer ned i en tid hvor vi godt kunne tænke os lidt flere deltagere, og netop klassen TC/GT er oplagt til såvel historiske debutanter, tidligere kørere, oprindelige youngtimer biler, eller biler som lige mangler det sidste lange skridt fra at være historisk korrekte.
Henrik Carlsen får derfor pokalen for Årets Initiativ

Danwing pokalen for godt kammeratskab (vandrepokal) gik til Keld Graabæk
Det er med motorsport, som med bjergbestigning.
Der er langt fra at have ønsket, til rent faktisk at komme i gang.
Hvis man ikke lige kender en, eller har fået det ind med modermælken, så er det faktisk temmelig bøvlet at komme i gang med.
Der er mange der snakker om at gøre noget for motorsporten, men kun nogle få, der rent faktisk får gjort noget ved det.
Modtageren af Danwing pokalen er en herre, som efterhånden har rigtig mange motorsport entusiaster på samvittigheden.
En herre som har formået at opbygget noget af et omrejsende cirkus, i manegen er alt fra fuld service ”arrive and drive” kørere, til kørere som klarer det hele selv, og folk som blot er en del af fællesskabet.
En herre som åbnede dørene til klublokalerne, og inviterede på middag ”hjemme” ved Ring Djursland.
Modtageren er naturligvis Keld Graabæk. Det er en fornøjelse at følge udviklingen, og den danske motorsport skylder dig en stor tak for indsatsen.

Carl Erik’s HMS Vandrepokal gik til Kaj Sørensen
Kaj Sørensen har deltaget i mange historiske baneløb. Han ankommer i sin karakteristiske bus, der er indrettet så racerbilen kan være i bussen.
Han har trofast holdt fast i sin Honda S 800. Bilen hører ikke til de hurtigste biler i periode G, men vi sætter stor pris på, at der er forskellige biler med i klassen.

Fair Play Vandrepokal gik til Lise Steffensen
Årets fair play vandrepokal, tildeles i år en kører som (også i år) har udmærket sig ved at være ualmindelig fair, både på banen, i depotet, og på sociale medier.
En kører der på banen er hurtig, men alligevel formår at være både velovervejet og fair undervejs.
En kører som i depotet er engageret, og med til at skabe en god stemning.
En kører som på Facebook, indgår i debatten velovervejet, velargumenteret og positivt (til inspiration for andre?)
Derudover er hun, en kører som både kan skrue på bilerne, kører dem og ikke er bange for at prøve flere forskellige klasser af.

Besvar