Kommentar til Åbningsløbet på FDM Jyllandsringen

Alt vedr. HMS inkulsiv generel Information fra HMS bestyrelse, løbsledelse, teknisk kontrollant og klasserepræsentanter
Brugeravatar
MogensHøj

Kommentar til Åbningsløbet på FDM Jyllandsringen

Ulæst indlæg af MogensHøj » 18. jun 2020, 12:20

Så lykkes det endelig at få arrangeret et motorløb på asfalt. Alle glæder sig til at komme i gang.

Det har ikke være nogen nem proces. Der er udsendt flere sæt coronaretningslinjer fra
myndighederne. Ingen af dem passer rigtigt på motorsport.

Ved et samarbejde mellem arrangører, DASU’s Sekretariat og DIF er der nu skabt mulighed for at
arrangere motorløb.

I den forgangne weekend viste Ikast og Omegns Motorklub, at det kunne gøres på en offroad bane, og i den
kommende weekend forventer vi, at det også lykkes med arrangementet på FDM Jyllandsringen,
som afvikler Åbningsløbet 2020.

En ting er imidlertid at arrangere løb, noget andet er at afvikle det. For at det skal blive en succes og
til glæde for alle deltagere, forudsætter det, at alle indretter sig efter og overholder de givne
retningslinjer.

Jeg vil derfor appellere til, at alle implicerede hjælper hinanden med at overholde de udsendte
retningslinjer.

Det kan være, at det er nødvendigt at gøre tingene på en anden måde, end deltagerne er vant til og
forventer. Hvor det er tilfældet, beder jeg venligst om at alle udviser tålmodighed og accepterer de
løsninger, som arrangørene har valgt, eller har været tvunget til at vælge for at arrangementet kan
gennemføres uden indblanding fra myndighederne.

Jeg synes, at vi skylder arrangørerne - FDM Jyllandsringen og AAS – en venlig tanke for den indsats,
som de har ydet. Det gælder i øvrigt også DASU’s Sekretariat, som har presset på overfor DIF og
myndighederne for at få et sæt retningslinjer, der muliggør et arrangement, som det kommende
Åbningsløb på FDM Jyllandsringen.

Med venlig hilsen
Mogens Høj

Besvar